Polityka prywatności
Dokument informacyjny dotyczący przetwarzania danych osobowych oraz plików cookies.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejsza polityka prywatności Sklepu Internetowego ma charakter informacyjny, co oznacza że nie jest ona źródłem obowiązków dla Usługobiorców lub Klientów Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych.
2. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego fabulosa.pl jest Yaraslau Barysenka – reprezentant CANDY BOUTIQUE sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Jana Kazimierza 11a, lok. 4u, 01-248 Warszawa, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego – Rejestru Przedsiębiorców pod numerem KRS: 0001127926, NIP: 1133146128, REGON: 529681192. Adres poczty elektronicznej: info@słodki-prezent.pl, numer telefonu kontaktowego: +48 736 653 527 – zwany dalej „Administratorem” i będący jednocześnie Usługodawcą Sklepu Internetowego i Sprzedawcą.
3. Dane osobowe w Sklepie Internetowym przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej „RODO” lub „Rozporządzenie RODO”. Oficjalny tekst Rozporządzenia RODO: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679
4. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem dwóch wyjątków: (1) zawieranie umów z Administratorem – niepodanie w przypadkach i w zakresie wskazanym na stronie Sklepu Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego i niniejszej polityce prywatności danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej z Administratorem skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli osoba, które dane dotyczą chce zawrzeć daną umowę z Administratorem, to jest zobowiązana do podania wymaganych danych. Każdorazowo zakres danych wymaganych do zawarcia umowy wskazany jest uprzednio na stronie Sklepu Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego; (2) obowiązki ustawowe Administratora – podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych (np. przetwarzanie danych w celu prowadzenia ksiąg podatkowych lub rachunkowych) i brak ich podania uniemożliwi Administratorowi wykonanie tychże obowiązków.
5. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są: (1) przetwarzane zgodnie z prawem; (2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; (3) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane; (4) przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz (5) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
6. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z niniejszym rozporządzeniem i aby móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
7. Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące w niniejszej polityce prywatności i rozpoczynające się dużą literą (np. Sprzedawca, Sklep Internetowy, Usługa Elektroniczna) należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Sklepu Internetowego dostępnym na stronach Sklepu Internetowego.
2. PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
1. Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy – i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków: (1) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów; (2) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; (3) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze; lub (4) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
2. Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora wymaga każdorazowo zaistnienia co najmniej jednej z podstaw wskazanych w pkt. 2.1 polityki prywatności. Konkretne podstawy przetwarzania danych osobowych Usługobiorców i Klientów Sklepu Internetowego przez Administratora są wskazane w kolejnym punkcie polityki prywatności – w odniesieniu do danego celu przetwarzania danych osobowych przez Administratora.
3. CEL, PODSTAWA, OKRES I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SKLEPIE INTERNETOWYM
1. Każdorazowo cel, podstawa, okres i zakres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez danego Usługobiorcę lub Klienta w Sklepie Internetowym. Przykładowo jeżeli Klient decyduje się na dokonanie zakupów w Sklepie Internetowym i wybierze odbiór osobisty zakupionego Produktu zamiast przesyłki kurierskiej, to jego dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania zawartej Umowy Sprzedaży, ale nie będą już udostępniane przewoźnikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
2. Administrator może przetwarzać dane osobowe w Sklepie Internetowym w następujących celach, na następujących podstawach, w okresach oraz w następującym zakresie:
Cel przetwarzania danych | Podstawa prawna przetwarzania i okres przechowywania danych | Zakres przetwarzanych danych |
---|---|---|
Wykonanie Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem w/w umów | Artykuł 6 ust. 1 lit. b) RODO (wykonanie umowy). Dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej umowy. | Zakres maksymalny: imię i nazwisko; adres poczty elektronicznej; numer telefonu kontaktowego; adres dostawy (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres dostawy). W wypadku Usługobiorców lub Klientów nie będących konsumentami Administrator może przetwarzać dodatkowo nazwę firmy oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP) Usługobiorcy lub Klienta. Podany zakres jest maksymalny – w przypadku np. odbioru osobistego nie jest konieczne podanie adresu dostawy. |
Marketing bezpośredni | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora). Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń. Administrator nie może przetwarzać danych w celu marketingu bezpośredniego w przypadku skutecznego sprzeciwu. | Adres poczty elektronicznej |
Marketing | Artykuł 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda). Dane przechowywane są do momentu wycofania zgody. | Imię, adres poczty elektronicznej |
Wyrażenie przez Klienta opinii o zawartej Umowie Sprzedaży | Artykuł 6 ust. 1 lit. a) RODO. Dane przechowywane są do momentu wycofania zgody. | Adres poczty elektronicznej |
Prowadzenie ksiąg podatkowych lub rachunkowych | Artykuł 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej lub art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości. Dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami (do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego lub 5 lat od początku roku następującego po roku obrotowym). | Imię i nazwisko; adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli inny niż adres dostawy), nazwa firmy oraz NIP Usługobiorcy lub Klienta |
Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO. Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu, nie dłużej niż okres przedawnienia roszczeń. | Imię i nazwisko; numer telefonu; adres e-mail; adres dostawy; adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli inny niż adres dostawy). W przypadku nie-konsumentów: nazwa firmy i NIP. |
4. ODBIORCY DANYCH W SKLEPIE INTERNETOWYM
1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu Internetowego, w tym dla realizacji zawieranych Umów Sprzedaży konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania, kurier, czy podmiot obsługujący płatności). Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
2. Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich wskazanych w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców – Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym do jego zrealizowania.
3. Dane osobowe Usługobiorców i Klientów Sklepu Internetowego mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
- przewoźnicy / spedytorzy / brokerzy kurierscy – w zakresie dostawy;
- podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub kartą płatniczą;
- podmioty kredytujące / leasingodawcy – przy płatnościach ratalnych/leasingu;
- dostawcy systemu ankiet opiniujących – jeżeli Klient wyraził zgodę na opinię;
- dostawcy rozwiązań technicznych/IT/organizacyjnych (hosting, e-mail, oprogramowanie itp.);
- dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych (biuro księgowe, kancelaria, windykacja).
5. PROFILOWANIE W SKLEPIE INTERNETOWYM
1. RODO nakłada obowiązek informowania o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu (art. 22 ust. 1 i 4 RODO), oraz podania istotnych informacji o zasadach ich podejmowania, znaczeniu i konsekwencjach. Poniżej informacje o ewentualnym profilowaniu.
2. Administrator może korzystać z profilowania do celów marketingu bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie nie dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia Umowy Sprzedaży, czy też możliwości korzystania z Usług Elektronicznych. Efektem profilowania może być np. przyznanie rabatu, kodu rabatowego, przypomnienie o niedokończonych zakupach, propozycja Produktów dopasowanych do zainteresowań lub lepszych warunków oferty. Skorzystanie z nich jest dobrowolne.
3. Profilowanie polega na automatycznej analizie lub prognozie zachowania na stronie Sklepu, np. poprzez dodanie Produktu do koszyka, przeglądanie strony Produktu lub analizę historii zakupów. Warunkiem profilowania jest posiadanie przez Administratora danych osobowych danej osoby (np. by wysłać kod rabatowy).
4. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo nie podlegać decyzji opartej wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, wywołującej wobec niej skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływające.
6. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
1. Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych (art. 15–21 RODO).
2. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO), można ją wycofać w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed cofnięciem.
3. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Prawo do sprzeciwu – wobec przetwarzania opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO (w tym profilowania). Administrator nie przetwarza wówczas danych, chyba że wykaże istnienie ważnych, nadrzędnych podstaw lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
5. Prawo do sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego – w dowolnym momencie wobec przetwarzania na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
6. W celu realizacji praw można kontaktować się z Administratorem pisemnie lub e-mailem na adres wskazany we wstępie polityki lub przez formularz kontaktowy w Sklepie.
7. COOKIES W SKLEPIE INTERNETOWYM, DANE EKSPLOATACYJNE I ANALITYKA
1. Pliki Cookies to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie odwiedzającego (na dysku komputera/laptopa lub karcie pamięci smartfona). Więcej: Wikipedia – Ciasteczko.
2. Administrator może przetwarzać dane z Cookies w celach: (1) identyfikacji zalogowanych Usługobiorców; (2) zapamiętywania Produktów w koszyku; (3) zapamiętywania danych z formularzy/ankiet/logowania; (4) dostosowania treści strony do preferencji i optymalizacji korzystania; (5) anonimowych statystyk korzystania; (6) remarketingu (anonimowa analiza zachowań i prezentowanie reklam dopasowanych w sieci Google/Facebook).
3. Większość przeglądarek domyślnie akceptuje Cookies. Można ograniczyć lub wyłączyć zapisywanie Cookies – część funkcjonalności (np. ścieżka zamówienia) może wówczas nie działać poprawnie.
4. Ustawienia przeglądarki w zakresie Cookies mogą stanowić zgodę na korzystanie z Cookies. Brak zgody wymaga zmiany ustawień przeglądarki.
5. Informacje o zmianie ustawień/usuwaniu Cookies znajdziesz w pomocy przeglądarki (m.in.: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera, Safari, Microsoft Edge).
1. Administrator może korzystać z Google Analytics/Universal Analytics (Google Inc., USA) oraz Piksela Facebooka (Facebook Ireland Ltd.). Dane są anonimizowane (dane eksploatacyjne) i służą do generowania zbiorczych statystyk ruchu (źródła, zachowanie, urządzenia/przeglądarki, IP/domena, dane geograficzne, demografia i zainteresowania).
2. Można łatwo zablokować udostępnianie Google Analytics informacji o aktywności – dodatek przeglądarki: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl
8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Sklep Internetowy może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator zaleca, aby po przejściu na inne strony zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności dotyczy wyłącznie Sklepu Internetowego Administratora.